Nedenstående forretningsbetingelser er gældende, når du handler hos FREAKONPURPOSE.DK
GENERELLE OPLYSNINGER
Firmanavn: FREAK ON PURPOSE
CVR-nr.: 38914812
Adresse: Mosetoften 17
Postnr./by: 2600 Glostrup
E-mail: info@freakonpurpose.dk
Tlf.: +45 30226419
Etableringsår: 2017
PRISER
Alle priser vises inkl. moms. De indeholder ikke fragtomkostninger eller evt. betalingsgebyrer. Disse vil dog altid blive oplyst i sit fulde, inden du afslutter dit køb.
BETALING
Du har følgende betalingsmuligheder:
1) Betaling med betalingskort. Vi opkræver ikke kortgebyrer for korttyper udstedt inden for EU. Beløbet hæves først, når varen afsendes/meldes klar til afhentning.
2) Betaling med MobilePay. Vi opkræver ikke gebyr. Beløbet hæves først, når varerne afsendes/meldes klar til afhentning.
LEVERING
Medmindre andet er aftalt, afsendes varer bestilt i webshoppen inden for 2 hverdage.
Du har følgende leveringsmuligheder:
1) Levering med PostNord MyPack Collect til valgte udleveringssted (pakkeshop eller pakkeboks). Leveringstiden er normalt 1-2 dage (mandag-lørdag). Varerne sendes med forsikring til det valgte udleveringssted. Fragtprisen udregnes på baggrund af forsendelsens samlede vægt og vil fremgå, inden betaling foretages. Du vil modtage sms/e-mail, når pakken er afsendt og når den er klar til afhentning på udleveringsstedet. Ordrer over DKK 699 leveres fragtfrit med PostNord MyPack Collect. Bemærk: Hvis du vælger levering til en Nærboks kræver det, at du har PostNord-appen downloadet på din telefon.
2) Levering med PostNord MyPack Home til privatadresse. Leveringstiden er normalt 1-2 hverdage. Varerne sendes med forsikring. Fragtprisen udregnes på baggrund af forsendelsens samlede vægt og vil fremgå, inden betaling foretages. Du vil modtage sms/e-mail, når pakken er afsendt og når den er afleveret på din adresse. Bemærk: Det er en forudsætning, at der enten er en voksen person til stede til at modtage og kvittere for pakken, eller at der er indgået en Modtagerflex-aftale med PostNord. Hvis dette ikke er tilfældet, adviserer PostNord modtageren i form af en sms, en e-mail, et brev eller via PostNord app og pakken lægges til afhentning på et posthus eller i en pakkeboks.
3) Levering med DAO til valgte pakkeshop. Leveringstiden er normalt 2-4 dage (mandag-søndag). Varerne sendes med forsikring til det valgte udleveringssted. Fragtprisen beregnes på baggrund af forsendelsens samlede vægt og vil fremgå, inden betaling foretages. Du vil modtage sms/e-mail, når pakken er afsendt og når den er klar til afhentning på udleveringsstedet.
4) Levering med DAO til privatadresse (i postkasse eller ved hoveddør). Leveringstiden er normalt 2-4 dage (mandag-søndag). Varerne sendes med forsikring til din adresse. Fragtprisen beregnes på baggrund af forsendelsens samlede vægt og vil fremgå, inden betaling foretages. Du vil modtage sms/e-mail, når pakken er afsendt og når den er leveret på din adresse.
5) Levering med GLS til pakkeshop. Leveringstiden er normalt 1-2 hverdage. Varerne sendes med forsikring til den valgte pakkeshop. Fragtprisen udregnes på baggrund af forsendelsens samlede vægt og vil fremgå, inden betaling foretages. Du vil modtage en sms/e-mail, når pakken er afsendt og når den er klar til afhentning i pakkeshoppen.
6) Afhentning på vores adresse efter aftale (du modtager en email fra os, når din pakke er klar til afhentning).
7) Opskrifter/vejledninger leveres som link til download (PDF) i den ordrebekræftelse, du modtager ved din bestilling. Klik på teksten 'Hent din opskrift her' under den pågældende vare. Det er ikke muligt at bestille udskrifter af vores opskrifter. Opskrifter/vejledninger, der hører til hæklekits, sendes i en email (som PDF) til den angivne emailadresse, når de fysiske varer afsendes.
Fragtomkostningerne bliver automatisk udregnet på basis af varernes vægt og den valgte leveringsform.
FREAK ON PURPOSE kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos transportøren. I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, bedes du kontakte os på e-mail info@freakonpurpose.dk.
Der tages altid forbehold for tryk-/tastefejl, lagerstyringsfejl og prisændringer.
FORKERT ADRESSE ELLER UAFHENTET PAKKE:
Hvis du skriver en forkert eller mangelfuld adresse, der gør, at transportøren ikke kan levere din pakke, eller hvis du ikke afhenter din pakke på udleveringsstedet inden for den angivne tid, bliver pakken sendt retur til os. Du vil komme til at hæfte for et ekspeditionsgebyr på DKK 50,00 + fornyede fragtomkostninger, hvis vi skal sende varen til dig igen.
Bemærk venligst: Det er din pligt som kunde at tjekke og sikre dig, at du har indtastet de korrekte oplysninger, så transportøren har mulighed for at levere pakken til dig som ønsket.
FORTRYDELSES- OG RETURRET
Ophørsudsalg: Da webshoppen lukker den 20. december 2024, bortfalder fortrydelses- og returetten på såvel digitale som fysiske produkter.
REKLAMATION
Dit køb af omfattet af købeloven, der giver dig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du i tilfælde af modtagelse af en mangelfuld vare vil blive tilbudt reparation, ombytning, refundering eller prisnedslag, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet.
Du skal reklamere inden for rimelig tid, efter at du har opdaget en mangelfuld vare. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt, og senest inden for 2 måneder.
Du kan reklamere ved at kontakte os på e-mail info@freakonpurpose.dk eller på telefon +45 30226419. Du vil derefter modtage videre instrukser afhængig af den konkrete situation.
Når du reklamerer over en vare, bedes du oplyse så detaljeret som muligt, hvad problemet er.
Hvis reklamationen er berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger til returneringen. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.
Køber har ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.
PERSONDATAPOLITIK
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.
Vi registrerer og videregiver kun de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos FREAK ON PURPOSE og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på www.freakonpurpose.dk er Lise Schandorff.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være, hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på email info@freakonpurpose.dk.
KLAGEADGANG
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på info@freakonpurpose. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret den 5. november 2024